رژیم بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟
پیکر تراشی چه عوارضی دارد؟ روش های کاهش عوارض پیکرتراشی
رژیم جراحی لاغری مناسب چگونه است؟
ریزش ابرو بعد از کاشت و روش های جلوگیری از آن
لیست بهترین متخصص ارتودنسی در شرق تهران
مهم ترین اقدامات قبل از ارتودنسی دندان را بشناسیم
شنبه ۲۵ فروردین ۰۳

رژیم بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

خیلی از افراد چاق با گرفتن انواع رژیم های لاغری و همینطور ورزش، به نتیجه دلخواه خود از لاغری نمی رسند. در این شرایط این افراد به سراغ روشی سریعتر می روند و آن هم جراحی لاغری است. اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. خیلی از افراد فکر می کنند که با انجام عمل لاغری پروسه لاغریشان به پایان رسیده است و دیگر دوران طلایی زندگی شان با یک هیکل جدید و زیبا شروع شده است. در حالی که اینگونه نیست و جراحی تازه ابتدای مسیر لاغری است.

داشتن یک برنامه غذایی مناسب بعد از اسلیو معده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم درباره تغذیه بعد از اسلیو معده به طور مفصل صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

جراحی اسلیو معده یک عمل لاغری است که به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این جراحی برای افراد چاقی که شاخص توده بدنی آنها 40 و بالاتر از آن است، قابل انجام است. در طی این عمل، جراح بخش بزرگی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند؛ در نتیجه حجم کوچکی از معده باقی می ماند که تنها 20 درصد از آن است. با کم شدن حجم معده، غذای مصرفی فرد هم کم شده در نتیجه میزان کمتری کالری به بدن می رسد و بعد از مدتی کاهش وزن چشمگیر اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

هفته به هفته یک رژیم غذایی مناسب بعد از اسلیو

داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی بعد از اسلیو معده بسیار مهم است. معمولاً پزشک توصیه می کند بعد از انجام عمل، مایعات و غذاهای نرم میل کنید و از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید. در ادامه، رژیم غذایی مناسب در بازه های مختلف بعد از عمل را شرح می دهیم:

هفته اول

معده جدید شما بعد از جراحی به زمان نیاز دارد تا به شرایط عادت کند و نتیجه دلخواه را به شما بدهد. به همین دلیل در هفته اول بعد از جراحی اسلیو معده، بیمار باید فقط مایعات بنوشد. اما لازم به ذکر است که از مصرف نوشیدنی های گازدار و دارای کافئین پرهیز کنید.

هفته دوم

در هفته دوم، برنامه غذایی اسلیو معده بیمار با هفته اول تفاوت هایی دارد؛ به این صورت که می توان در این هفته سوپ های رقیق، شیک های پروتئینی و ماست یونانی کم چرب نیز مصرف کرد. در این هفته افزایش اشتها و میل به خوردن غذا طبیعی است اما هم چنان باید از مصرف غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید.

هفته سوم

با شروع سومین هفته شما می توانید غذاهای نرم و پوره شده را به رژیم غذایی بعد از اسلیو معده اضافه کنید. بهتر است غذاهایتان سرشار از فیبر و پروتئین باشد.

منبع: weightlossurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.